1. Objetivo: decide qué quieres conseguir con tu Instagram.

    Objective: decide what you want to achieve with your Instagram.

  2. Pasar la cuenta a perfil Empresa para poder ver estadísticas de visualizaciones y poder analizar horarios en los que mis publicaciones tienen más visualizaciones (para luego publicar mayoritariamente en esos horarios).

    Switch the account to the Company profile to be able to see statistics of views and be able to analyze times in which my publications have more views (and then publish mostly at those times).

  3. Crear tu propio flujo de trabajo: hacer registro de fotos de actividades, crear textos y contenido de valor, dejar un día a la semana o al mes para crear contenido con el material recopilado.

    Create your own workflow: record photos of activities, create texts and content of value, leave one day a week or a month to create content with the collected material.

  4. Fotos profesionales: Las fotografías son una herramienta con un enorme potencial que podemos aprovechar, pueden tener más de un objetivo; promoción, información, mostrar un proceso, etc, en definitiva lograr “interés por mi obra, trabajo o servicio”.

    Professional photos: Photos are a tool with enormous potential that we can take advantage of, they can have more than one objective; promotion, information, showing a process, etc, ultimately achieving «interest in my work, job or service.»

  5. Registrar las actividades que realizan (en la medida de lo posible) para contarle al público que haces.

    Record the activities they carry out (as far as possible) to tell the public what you do.

  6. Publicar contenido de valor que beneficie a mis seguidores o público objetivo; ofrecen tips o recomendaciones de cómo hacer mejor algo, de porque un proceso es más recomendable que otro, pensar lo que me gustaría a mi como usuario leer de vez en cuando. Con esto damos un motivo más a los usuarios para seguir mis publicaciones, no solo mostrar lo que hago sino también aportar contenido.

    Post value content that benefits my followers or target audience; They offer advice or recommendations on how to do something better, why one process is more recommended than another, think about what I would like my user to read from time to time. With this we give users one more reason to follow my publications, not only show what I do but also contribute content.

  7. Crea un hashtag de tu marca

Come up with a Brand Hashtag: Branded hashtags are a great way to gather your community in one place online, hear what people are saying about you, and spread brand awareness. But only if you’re using them properly, which means keeping them short, making sure they’re unique, including your brand name.

  1. Utilizar hashtag para llegar a los usuarios que aún no me conocen. Pensar en los hashtag como las etiquetas que categorizan mi contenido

    Create Hashtag Lists: Now that you have an idea on how to use hashtags effectively, start using them to get your content seen by a larger audience. The best way is to create a list (or a few lists that make sense) and save them on your phone. That way all you have to do is copy and paste them any time you post to Instagram.

  2. Generar contraste de publicaciones: noticias de actividades que realizo; registro de procesos de elaboración que comparto; fotos de obras o realización de servicios, datos o tips de interés sobre lo que hago; es decir, que si veo el total, vea un conjunto de contenidos que es más que solo la promoción de un producto y que me permitirá familiarizarme con la marca.

    Generate contrast of publications: news of activities that I carry out; record of manufacturing processes that I share; photos of works or performance of services, data or advice of interest about what I do; that is, if I see the total, I see a set of content that is more than just the promotion of a product and that allows me to become familiar with the brand.

  3. Mantener una línea gráfica: color corporativo, uso de logo, tipo de fuente, mantener mi contenido bajo una misma línea gráfica permite que el usuario reconozca mi marca con facilidad.

    Use corporate color, use of logo, font type, keeping my content under the same graphic line allows the user to easily recognize my brand.

  4. Creación de una base de datos de clientes, está puede ser simple, en un Excel con los siguientes campos: Nombre, empresa, cargo, correo, teléfono. Esto te permitirá mantener contacto con tus clientes por otros medios como e-mail marketing.

    Creation of a customer database, this can be simple, in an Excel with the following fields: Name, company, position, email, telephone. This will allow you to maintain contact with your customers by other means such as email marketing.Build an Email List. Email sees 50 to 100 times the click rates that Facebook and Twitter do and has a 3800% ROI for every $1 spent. This is a great reason to use social media not just for traffic and engagement, but also for building your email list. Make your sign-up actionable, and reflective of the tone you’ve established for your brand. 

  5. Aprender cada día cómo nosotros mismos -como usuarios- interactuamos con las redes, que nos gusta y que preferimos como usuario, por ejemplo: cada cuánto tiempo me gusta tener noticias de las marcas que sigo, o cada cuánto tiempo me parece bien recibir información en mi correo personal sin sentirme invadido.

    Learn every day how we ourselves -as users- interact with the networks, what we like and what we prefer as a user, for example: how often do I like to hear from the brands I follow, or how often I think it’s good to receive information in my personal email without feeling invaded.

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